پیشنهاد سایت چمونه تغذیه سالم سرماخوردگی طب اسلامی طب مکمل

با بره موم سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم…

بره موم زنبورعسل پس از محصول عسل و ژل رویال سومین فرآورده مهم زنبورعسل (Apis mellifera) می باشد. سابقه استفاده از بره موم به 3000 سال پیش از میلاد میرسد. از بره موم به شکل کامل ،عصاره آبی ، عصاره الکلی، آبی-الکلی و یا عصاره دیگر حلال ها استفاده می شود. بره موم خاصیت آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارد و ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در بره موم نقش بسزایی در خواص مختلف آن ازجمله ایمنی زایی ایفا می کند.(1) زنبورها بره موم را از مواد رزینی لیپیدی که از قسمت های مختلف گیاهان (ساقه، برگ جوان ،صمغ ها و غیره) و مخلوط کردن آن با موم و بزاق تولید می کنند. تحقیقات مختلف اثرات ضد میکروبی ،ضد ویروسی ،ضد التهابی،ضد توموری،تقویت کنندگی سیستم ایمنی و فعالیت ضد چاقی بره موم را تایید کرده اند.(2) عصاره الکلی بره موم و عصاره آبی بره موم از مرسوم ترین روش های تهیه بره موم هستند،پیشنهاد می شود برای نحوه ی مصرف بره موم با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

منابع: 1) نشریه علوم وفنون زنبور عسل ایران شماره18(بهار وتابستان 1398) 2) سومین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران(سال 1398)

سحر حسینی‌نژاد
سحر حسینی‌نژاد هستم، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه نجف آباد. بزرگترین آرزوی من در زندگی سلامتی برای همه هم‌وطنانم و مردم سراسر دنیاست و امیدوارم روزی برسه تمامی انسان ها به خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب دسترسی داشته باشند...به امید آن روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *