پوست و زیبایی تغذیه سالم چاقی و لاغری چربی خون دستگاه گوارش

خوردن میوه در چه زمانی بهتر است؟

آیا می دانید در چه زمانی باید میوه بخورید تا ویتامین های آن سریعتر جذب بدن تان شود ؟

▪️بهترین زمان صرف میوه،صبح قبل از خوردن صبحانه است،زیرا در این هنگام ویتامین های میوه در زمانی كمتر از 20دقیقه جذب بدن می شود.

▫️ آب میوه ها نیز هیچ گاه نمی توانند جایگزین خوبی برای میوه باشند،زیرا در جریان آبگیری میوه و مدت زمان برش تا صرف آن بسیاری از ویتامین ها به خصوص ویتامینC از بین میروند. 

▪️ خوردن میوه بعد از غذا مفید نیست،زیرا غذا مانع جذب ویتامین های میوه در بدن انسان میشود.

▫️ انباشتگی غذا در معده، ویتامین های موجود در میوه را به موقع جذب نمی كند.

▪️ در صورت خوردن میوه بعد از غذا، حداقل 3 ساعت طول می كشد تا ویتامین های میوه جذب شود در صورتی كه در سایر زمان ها این مدت زمان بسیار كمتر است.

▫️ آب میوه های تجاری كه به روش صنعتی تهیه شده اند نیز هیچ یك خصوصیات و ویتامین های میوه را ندارند و فقط برای رفع تشنگی مفید هست.

🔰 فواید خوردن میوه قبل از غذا

▪️پیش از غذا میوه خوردن برای کاهش وزن مفید است، اما چگونه؟ میوه‌ها فیبر فراوانی دارند که می‌تواند بعد از خوردن به شما احساس سیری بدهد و به همین دلیل بعد از آن، غذای کمتری خواهید خورد. میوه را غذایی کم انرژی می‌دانیم چون به ازای وزنی که دارد، کالری بسیار کمی به بدن می‌رساند. بنابراین خوردن میوه بدون اینکه بابت کالری نگران‌تان کند سیرتان می‌کند. پس یعنی به نوعی در یک وعده باعث کم خوری می‌شود نه اینکه به طور کامل باعث کاهش چربی بدن شود.

🔰 فواید خوردن میوه بعد از غذا

▪️همانطور که گفته شد، هیچ شاهدی وجود ندارد که بابت خوردن میوه همراه یا بعد از غذا ایجاد نگرانی کند. در حقیقت، خوردن میوه به‌عنوان بخشی از وعده‌ی غذایی یا بعد از آن باز هم می‌تواند به احساس سیری‌تان کمک کند. خوردن میوه بعد از غذا برای غلبه بر میل به شیرینی هم مفید است.

▫️اگر عادت کرده‌اید غذای‌تان را با خوردن یک چیز شیرین به پایان برسانید، جایگزین کردن میوه به‌جای شیرینی‌های پرکالری می‌تواند شما را از دریافت کالری‌های اضافی دور نگه دارد. همچنین فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتری به بدن‌تان می‌رساند. مثلاً یک مشت توت، کمتر از ۱۰۰ کالری انرژی دارد ولی میل‌تان به شیرینی را سرکوب می‌کند.

🔔 نتیجه‌گیری: بالاخره میوه را قبل از غذا بخوریم یا بعد از غذا؟

▪️کارشناسان توصیه می‌کنند مصرف بیشتر میوه، هر زمانی از روز مفید است و هیچ مدرک علمی برای این ادعا وجود ندارد که خوردن میوه همراه غذا، به گوارش آسیب می‌زند. خیلی خوب است که نیمی از بشقاب غذای‌تان با میوه و سبزی پُر شده باشد. خوردن میوه قبل از غذا برای کاهش وزن مفید است چون باعث احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود. خوردن میوه بعد از غذا هم برای غلبه بر گرایش به شیرینی و احساس رضایت از خوردن مفید است.

علی جلالی
علی جلالی، محقق و توسعه‌دهنده فضای مجازی و مقالات علمی پژوهشی است. جلالی متولد 12 دی ماه 1372 در شهر گنبدهای فیروزه‌ای، اصفهان می‌باشد.
http://ali-jalali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *