پیشنهاد سایت چمونه دیگر بیماری‌ها سلامت زنان سلامت مردان

نبایدهای دوران قرنطینه…

خواب زیاد خطر بروز سکته مغزی را افزایش می دهد

نتایج مطالعات اخیر نشان داد که خواب شبانه بیش از 9 ساعت،احتمال بروز سکته مغزی را تا 25 درصد افزایش می دهد.

خواب شبانه بیش از 9 ساعت یا چرت زدن های طولانی در طول روزمی تواند خطر سکته مغزی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.اگرچه این تحقیق ارتباط علت و معلولی خاصی را بین بروز سکته مغزی و خواب بیش از حد نشان نمی دهد،اما تاییدیست بر یافته های روزافزون مطالعات انجام شده در مورد اثرات منفی خواب بیش از حد بر سلامتی.

این تحقیق وجود رابطه ای قابل توجه را بین خواب طولانی مدت و افزایش نرخ وقوع سکته مغزی را نشان داده است.احتمال بروز سکته مغزی در افرادی که طی روز بیش از 90 دقیقه می خوابیدند،در مقایسه با آن هایی که روزانه تنها 60 دقیقه یا کم تر چرت عصرگاهی میزدند 25 درصد بیش تر بود.

نتایج این مطالعات نشان داد که بیش از 9 ساعت خوابیدن در شب نیز با افزایش 23 درصدی خطر سکته مغزی ارتباط دارد. این افزایش در افرادی که شب ها کمتر از 9 ساعت و حتی 7 ساعت می خوابیدند مشاهده نشد.

https://n.neurology.org/content/early/2019/12/11/WNL.0000000000008739

سحر حسینی‌نژاد
سحر حسینی‌نژاد هستم، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه نجف آباد. بزرگترین آرزوی من در زندگی سلامتی برای همه هم‌وطنانم و مردم سراسر دنیاست و امیدوارم روزی برسه تمامی انسان ها به خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب دسترسی داشته باشند...به امید آن روز

2 پاسخ به “نبایدهای دوران قرنطینه…”

  1. سلام
    سوالی داشتم؟ در کل من شنیدم خواب خیلی خوبه و کم خوابی خطرناکه و خواب زیاد از حد فقط انسالن را تنبل میکنه و هیچ عیب دیگری ندارد. ممکنه بنده را راهنمایی کنید اگر زیاد در ایام نوروز یا تعطیل زیاد بخوابیم واقعا همین اتفاق خواهد افتاد؟

    1. با سلام خدمت شما، طبق تحقیقاتی که صورت گرفته ساعت خواب کم و ساعت خواب زیاد برای بدن انسان مضر است پس بهتر است که با توجه به وضعیت سنی خود زمان خوابتان را تنظیم کنید. هر انسان بالای 18 سال روزانه به حداقال 6 ساعت خواب مفید نیاز دارد. وقتی خواب از رنج طبیعی(7تا9 ساعت در روز) بیشتر شود انسان به بیماری خواب آلودگی دچار می شود. برخی فعالیت های سبک جسمانی در طول روز می تواند این خواب آلودگی ها را ازبین ببرد. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *