پیشنهاد سایت چمونه دیگر بیماری‌ها

آخرین اخبار کرونا

• محققان چینی دریافتند که در میان گروه های خونی ، افراد دارای گروه خونی A بیشترین و افراد دارای گروه خونیO کمترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را داشتند.

• تحقیقاتِ جدید نشان میدهد که ۲۵٪ از ویروس ها به مدتِ ۶۶دقیقه درهوا فعال میمانند…

• دوره ی نقاهت مبتلایان کرونا ۲ هفته است و بسیاری از افراد در این مدت بهبود میابند اما باید توجه داشت که این احتمال وجود دارد فرد بهبود یافته بازهم ناقل باشد، بنابراین توصیه می شود که ابن افراد تا ۲ هفته تمام نکات بهداشتی را که در مدت ابتلا رعایت میکردند را همچنان رعایت بفرمایند.

• نتایج یک مطالعه ی جدید نشان میدهد که از هر ۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا، ۶ نفر ( ۸۶٪) متوجه بیماری خود نمی شوند و یا آن را با یک سرماخوردگی ساده اشتباه میگیرند !

• متخصصان و پزشکان چینی هشدار دادند هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که تایید کند ویروس کرونا یک ویروس فصلی است و مانند ویروس آنفولانزا با فرارسیدن فصل گرما کم اثر یا نابود می شود.

• رئیس کمیته علمی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در ایران : با ترکیب چند دارو که برای ضایعه ی ریه ( منجر به افت اکسیژن و حتی مرگ بیمار میشود) بیماری کرونا بکار گرفته شد، موفقیت درمانی خوبی حاصل شد که نسبت به درمان های رایج توانست مدت زمان بستری بیماران را به ۴ روز کاهش دهد.

• فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا درباره مصرف دارو برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اظهار کرد: افرادی که علائم خفیف کویید ۱۹ را دارند و یا دچار بدن درد و سر درد و تب هستند ممکن است از مسکن‌های معمول مثل بروفن و ژلوفن استفاده کنند، متاسفانه ثابت شده که تمامی داروهای ضدالتهابی اثر نامطلوبی بر روی وضعیت ایمنی بدن دارند. بنابراین از خوردن مسکن های بروفن و ژلوفن پرهیز شود!

طاهره کرمعلی
طاهره کرمعلی هستم، دانشجوی فناوری اطلاعات سلامت. عاشقانه عاشق طبیعت هستم و از طبیعت لذت میبرم. آرزوی من اینه که هیچ بیماری‌ای توی دنیا وجود نداشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *