بارداری و تنظیم خانواده پیشنهاد سایت چمونه زنان و زایمان سلامت زنان مامایی

چطوری روز تخمک گذاریمو حساب کنم؟

۵تا روشه خانوماا:
اولیش اندازه گیری مداوم حرارت بدن:
اگه قصد باردار شدن داری بهترین و مطمئن ترین روش برای به دست آوردن دوره باروری خود یادداشت کردن دمای بدن در طول چرخه قاعدگی بدون داشتن استرسه تو نیمه اول سیکل قاعدگی، دمای بدن ثابته اما زمانیکه به تخمک گذاری نزدیک میشی، یه مقداری کاهش دما و سپس افزایش دما را بعداز اون، تجربه میکنی.

دومیش بررسی ترشحات رحم:
هر چقدر روزهای بیشتری از دورتون بگذره حجم این ترشحات زیاد میشه بافتش تغییر می‌کنه این تغییرات، بیانگر افزایش سطح هورمون استروژن در بدنتونه. وقتی این ترشحات شفاف، لیز و چسبنده باشد، احتمال باردار شدنتون خیلییی زیادمیشه … بسیاری از خانوما، ترشحات این دورشون مثل سفیده تخم مرغه
سومیش روش تقویمیه:
ساده‌ترین روش برای محاسبۀ زمان تخمک‌گذاری، بر اساس شمارش روزهای مانده تا شروع دورۀ عادت ماهانۀ بعدیه. درصورتی‌که عادت ماهانۀ منظمی داری، می‌تونی با پیش‌بینی زمان شروع عادت ماهانۀ بعدیت، زمان حدودی تخمک‌گذاری را مشخص کنی اول باید زمان احتمالی عادت ماهانۀ بعدیتو بدونی،از تاریخ شروع عادت ماهانۀ بعدیت، ۱۶ روز روی تقویم به عقب برگرد، این روز تا چهار روز بعد از آن، احتمالاً روزهای تخمک‌گذاریته عزیزم. نزدیکی جنسی در این روز‌ا، شانس بارداری رو خیلییی زیاد میکنه اگر از اون دسته‌ای هستی که دورۀ عادت ماهانت ۲۸ روزس ، این احتمال که تخمک‌گذاری، ۱۴ روز بعد از شروع پریودیت باش، زیاده.
چهارمیش استفاده از کیت:
یکی از دقیق‌ترین روش‌، سنجش سطح هورمونه توسط کیت. می‌تونی یک یا دو روز قبل از تخمک‌گذاری، زمان دقیق تخمک‌گذاری را مشخص و بر اساس آن رابطۀ جنسی خود را زمان‌بندی کنی. این کیت در واقع میزان هورمون LH را در ادرار به شما نشون میده، این هورمون نقش اساسی در تحریک تخمک‌گذاری و آزاد شدن تخمک دارد. وجود سطح مشخصی از این هورمون نشان می‌دهد که زمان تخمک‌گذاری نزدیکه. برای تعیین تخمک‌گذاری باید تست را قبل از زمان احتمالی شروع تخمک‌گذاری استفاده کنید.
و آخریش درد ناحیه پایین شکم:
حدودا 20 درصد از خانومامیتونن تخمک گذاری و فعالیت مربوط به اونو حس کنن که نشونه های اون میتونه از درد ملایم تا تیر کشیدن های شدید و ناگهانی زیر شکم باشه. این حالت، که به آن میتل اشمرز mittelschmerz گفته می شود، ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشه.

فاطمه تپه‌رشی
فاطمه تپه‌رشی هستم ،متولد ۱۳۷۶ شهر سنقر استان کرمانشاه. دانشجوی کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران،جز انجمن مامایی ایران هستم امیدوارم مطالب مفیدی در اختیارتون گذاشته باشم. بهتون کمک کنم و پاسخگو سوالاتون باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *