پوست و زیبایی تغذیه سالم دستگاه گوارش دسته‌بندی نشده دیگر بیماری‌ها

بوی بد دهان

بوی بد دهان علل مختلفی دارد که به چند مورد اشاره کرده و راه بر طرف کردن آن را توضیح میدهیم. با ما همراه باشید.

رعایت‌نکردن بهداشت دهان و دندان
باکتری‌‌ها، ذرات مواد غذایی باقی‌مانده بین دندان‌‌ها را تجزیه می‌‌کنند. تجزیه باکتریایی و باقی ماندن مواد غذایی بین دندان‌‌ها باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌‌شود. رعایت بهداشت دهان، استفاده از دهان‌شویه، نخ دندان و مسواک می‌‌تواند این مشکل را به‌راحتی حل کند.

استعمال دخانیات
مصرف سیگار یا قلیان و مواد مخدر دیگر در بوی بد دهان تاثیر گذار است. عدم استفاده از دخانیات علاوه بر کاهش بوی بد دهان باعث سلامتی و طول عمر میشود. اگر میخواهید کنار بگذارید مزایا و معایب سیگار را حتما بخوانید!

استفاده از سیر، پیاز و تره
از سبزیجات حتما استفاده کنید! ولی پس از استفاده از موارد بالا حتما مسواک بزنید، دهان شویه کنید و زبان خودرا حتما تمیز کنید. علت بوی بد دهان پس از استفاده از سیر و پیاز باقی ماندن بقایای آنها در لابلای پرز های زبان است پس زبان خودرا با مسواک تمیز کنید.

بیماری های دخیل
اگر دچار نارسایی کلیوی باشید ممکن است تنفس شما بویی شبیه بوی ماهی بدهد؛ همچنین در افراد دیابتی، به‌دلیل اینکه بدن نمی‌‌تواند از گلوکز برای سوخت‌وساز خود استفاده کند، چربی‌‌ها تجزیه می‌‌شوند و در نتیجه تجزیه آنها، ماده‌‌ای به‌نام کتون آزاد می‌‌شود که این ماده بوی شبیه به بوی اَستون دارد. داشتن حداقل نیم ساعت فعالیت بدنی منظم در روز و مصرف روزانه 3 تا 4 واحد میوه و 3 تا 5 واحد سبزی، مصرف جوانه‌‌ دانه‌‌ها و غلات کامل، و همچنین پرهیز از مصرف شیرینی، شکلات، نان و برنج زیاد، مواد غذایی فرآوری‌شده و فست‌‌فودها می‌‌تواند از بالارفتن قند خون و ابتلا به دیابت جلوگیری کند.

محمد ابراهیمی
محمد ابراهیمی هستم دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مشتاق سالم دیدن تمام انسانها و مخصوصا هم‌وطنان پر شور ایرانی. عاشق مطالعه و دنیای دیجیتال و دنبال کننده تکنولوژی هستم. بزرگترین آرزوی من این است که بتونم به یک فرد باارزش برای وطنم تبدیل بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *