پیشنهاد سایت چمونه عفونی مقالات پزشکی

تاثیر داروی رمدسیویر در توقف ویروس کرونا

نتیجه تحقیقی که ساعاتی پیش پذیرفته وآنلاین منتشر شد نشان می‌دهد یکی از دو داروی تحقیقاتی که در مرحله فاز سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد، به احتمال قوی دارویی موثر خواهد بود.

در این بررسی داروی رمدسیویر یا گیلید که برای ابولا ساخته شده بود به نحو موثری جلوی تکثیر ویروس کرونا را می‌گیرد.
عملکرد آنزیم پلیمراز ویروس ‌کرونا به شدت توسط این دارومهار می‌شود.
با مهاراین آنزیم ویروس توانایی تکثیر را از دست می‌دهد. این دارو آنزیم پلیمراز را فریب داده و ویروس اشتباها به جای قطعات سازنده ماده ژنتیکی ویروس جدید از این دارو استفاده می‌کند ونمیتواند ویروس تازه بسازد.

این آنزیم ویروس زیاد هوشمند نیست و بارهای متعدد توسط این داروفریب می‌خورد وعملکردش مهار می‌شود و نمیتواند تکثیر کند.به نظر محققین این دارو باید به عنوان اولین داروی با عملکرد مستقیم روی ویروس کرونا ثبت شود.
این کشف نحوه عملکرد امید به پاسخ دادن در فاز سوم کارآزمایی بالینی را از دوم آوریل شروع شده است را افزایش می‌دهد. در فاز سوم کارآزمایی رمدسیویر کشورهای متعددی مشارکت دارند واحتمال قوی نتیجه این فازتا پایان ماه آتی یعنی می روشن خواهد شد.

جای تاسف است که چرا داروهایی که در زمان شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ طراحی شدند به خاطر هزینه های بالای تولید داروکنارگذاشته شدند، چرا که میتوانستند الان به عنوان یک داروی تایید شده علیه کرونا موثر باشند.اما این بار محققین مسیر را تا انتها و تا تولید داروهای موثر پیش خواهند برد. ده میلیارد دلار ممکن است پول زیادی باشد ولی در برابر خسارت های این پاندمی چیزی نیست.


Journal of biological chemistry
Accepted April 13,2020

نیلوفر آریانیا
من نیلوفر آریانیا، دانشجوی دندانپزشکی هستم. لبخند بزن‌ چو‌ن توصیف زیبایی چهره و نشان مهربانی است.

3 پاسخ به “تاثیر داروی رمدسیویر در توقف ویروس کرونا”

  1. با سلام و احترام.
    تشکر از مطالب پزشکیتون که به ما کمک میکند اطلاعات پزشکی بالا بره.وتشکر از سایت چمونه واقعا عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *