پیشنهاد سایت چمونه عفونی

داروی جدید درمان کرونا

تجویز قرص خوراکی مولنوپیراویر بصورت چهار قرص ۲۰۰ میلی‌گرمی هر ۱۲ ساعت برای پنج روز، توانست تا در مطالعه فاز سوم و در مقایسه با پلاسبو‌ باعث کاهش نزدیک به پنجاه درصدی میزان بستری و مرگ در بیماران خفیف تا متوسط کووید-۱۹ (غیر بستری) شود.

نتایج فعلا در قالب گزارش خبری است. در آنالیز میانی مطالعه ی MOVe-OUT با بررسی ۷۷۵ نفر، میزان بستری در گروه مولنوپیراویر و پلاسبو، به ترتیب ۷/۳ و ۱۴/۱ بوده است. (مقدار P Value برابر با 0.0012). تا روز ۲۹، تعداد مرگ در گروه مداخله و پلاسبو به ترتیب ۰ و ۸ مورد بوده است. شروع دارو در طول پنج روز از شروع علائم بوده است. بیماران باید حداقل یک ریسک فاکتور برای تشدید بیماری کووید-۱۹ داشته باشند. (چاقی، سن بالای ۶۰، دیبات، بیماری قلبی). آنالیز زیر گروهی هم انجام شده است و‌تاثیرگذاری بر اساس زمان علائم و ریسک فاکتور هم تفاوتی نداشته است. برای ۴۰٪ از شرکت کنندگان حتی سکانس ژنتیکی ویروس هم انجام شده و تاثیرگذاری برای واریانتهای گاما، مو‌ و دلتا هم دیده شده است.

حالا شرکت Merck در نظر دارد در اولین فرصت، در خواست خود را برای گرفتن مجوز اضطراری از غذا و داروی آمریکا ارسال کند. شرکتهای Merck و Ridgeback همچنین ترایالی (فاز سوم) با نام MOVe-AHEAD برای بررسی Molnupiravir در افراد در تماس خانگی با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ (پروفیلاکسی بعد از مواجهه) آغاز کرده اند. مرک‌ اعلام کرده است که احتمالا تا پایان ۲۰۲۱ می‌توان ده میلیون از این دوره درمانی را تولید کند. قیمت هر دوره درمانی حدودا ۷۰۰ دلار و قیمت هر قرص ۱۷/۵ دلار برآورد شده است.

منبع: Medscape

سیده فاطمه سادات مدنی
سیده فاطمه سادات‌ مدنی ( Seyedeh Fatemeh Sadatmadani ) هستم؛ دانشجوی پزشکی. علاقمند به زیبایی های دنیای شگفت انگیز علم پزشکی، پژوهش و فعالیت های علمی. من بسیار خوشحال و مفتخر میشم که بتونم در راه آگاهی بخشی سلامت و تندرستی در کنار شما عزیزان باشم. سلامتِ همه ی آفاق در سلامتِ توست... ❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *