بارداری و تنظیم خانواده پیشنهاد سایت چمونه زنان و زایمان سلامت زنان مامایی

شروع به باردارشدن

اگر در حال به دنیا آوردن فرزند هستید ، احتمالاً فکر کرده اید که چه مدت طول می کشد تا باردار شوید ، چه زمانی رابطه جنسی برقرار کنید و چند بار. پاسخ سوالات خود را در اینجا بیابید.

شانس بارداری
یک سؤال متداول است: این شانس هایی که در این ماه باردار می شوم چیست؟ برای اکثر زوج هایی که سعی در تصور کردن دارند ، شانس اینکه یک زن باردار شود در هر ماه خاص 15 تا 25 درصد است.

اما مواردی وجود دارد که می تواند احتمال بارداری شما را تحت تأثیر قرار دهد:

۱_سن. بعد از اینکه به سن 30 سالگی رسیدید ، احتمال تصور در هر ماه مشخص می شود و با افزایش سن کاهش می یابند و در دهه 40 به سرعت افت می کنید.
۲_چرخه قاعدگی نامنظم. داشتن چرخه نامنظم ، محاسبه هنگام تخمک گذاری را مشکل می کند ، بنابراین شناخت زمان ایده آل برای رابطه جنسی دشوار می کند.
۳_فرکانس رابطه جنسی. هرچه رابطه جنسی کمتری داشته باشد ، احتمال بارداری کمتر می شود.
۴_ مقدار زمانی که شما سعی کرده اید تصور کنید. اگر بعد از یک سال تلاش برای تصور باردار نشده اید ، احتمال بارداری شما کمتر است. در مورد آزمایشات مربوط به نازایی زنان و مردان با پزشک خود صحبت کنید.
۵_بیماری ها یا شرایط پزشکی می تواند بر بارداری تأثیر بگذارد.

درک چرخه قاعدگی

دانستن اطلاعات بیشتر در مورد چرخه های قاعدگی می تواند کمک کند.چرخه زن از روز اول شروع می شود که او متوجه خون قرمز روشن – نه فقط لکه بینی – می شود و روز قبل از شروع چرخه بعدی به پایان می رسد. یک چرخه می تواند 21 تا 35 روز طول بکشد – یا بیشتر.

اگر چرخه وی از چند ماه از یک ماه تا روز دیگر متغیر باشد ، نامنظم – و رایج است. بسیاری از زنان چرخه منظمی ندارند. لزوماً به این معنی نیست که هر چیزی اشتباه است.

رابطه جنسی ، باردار شدن

یک سوال متداول دیگر از زوج هایی که سعی در تصور دارند این است: چند بار باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ به طور خلاصه ، جواب اغلب است. بسیاری از زوج ها که سعی در تصور کردن دارند صرف رابطه جنسی زمان بندی انرژی زیادی با دقت ریاضی می کنند تا محاسبه کنند که زن برای تخمک گذاری چه کسی است. از لحاظ تئوریکی ، این رویکرد معقول است. مطالعات اخیر نشان داده است كه پنجره فرصت اسپرم برای لقاح تخمك بسیار كوچك است: اساساً تنها 3-5 روز منجر به تخمك گذاری و خود روز تخمك گذاری می شود. بهترین فرصت های شما 1-2 روز قبل از تخمک گذاری است. پزشکان توصیه می کنند مقاربت را هر روز دیگر با شروع هفته قبل از تخمک گذاری یا شروع بعد از پایان دوره شما انجام دهند.

اما در حالی که زمان بندی عشق و علاقه شما منحصراً در آن چند روز منطقی است ، اشکالاتی نیز دارد – در درجه اول به این دلیل که بدن شما همیشه با عادت ساعت کاری رفتار نمی کند. حتی اگر چرخه شما منظم باشد ، تخمک گذاری می تواند در هر زمان در طول چرخه اتفاق بیفتد. اگر روزی که فکر می کنید تخمک گذاری می کنید ، رابطه جنسی برقرار می کنید و تا چند روز از کار خود خارج می شوید ، ممکن است از شانس خود خارج شوید.

بنابراین توصیه متخصص این است که شرط بندی های خود را محافظت کنید: حداقل هر هفته دو تا سه بار رابطه جنسی داشته باشید. تا زمانی که مرد از نظر اسپرم طبیعی باشد ، هر روز رابطه جنسی (یا هر روز) احتمال بارداری بیشتر می کند.

قرص را بیرون بیاورید تا باردار شوید

چه مدت طول می کشد تا اثرات داروهای کنترل تولد فروکش کند؟ در واقع امکان بارداری بلافاصله پس از خاموش کردن قرص – به محض اینکه هورمون قرص از سیستم شما خارج نیست – اگرچه ممکن است چند ماه قبل از شروع تخمک گذاری دوباره شروع شود.

آیا بلافاصله پس از بیرون آمدن از قرص ، خیال راحت است؟ آره. زنانی که بلافاصله پس از خاموش کردن قرص خود را تصور می کنند ، به همان اندازه زنانی که چند ماه در انتظار منتظر ماندن هستند ، به احتمال زیاد کودک سالم دارند.

منبع:WebMD Medical ReferenceReviewed by Brunilda Nazario, MD on February 19, 2020

فاطمه تپه‌رشی
فاطمه تپه‌رشی هستم ،متولد ۱۳۷۶ شهر سنقر استان کرمانشاه. دانشجوی کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران،جز انجمن مامایی ایران هستم امیدوارم مطالب مفیدی در اختیارتون گذاشته باشم. بهتون کمک کنم و پاسخگو سوالاتون باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *