پوست، مو . زیبایی پیشنهاد سایت چمونه زنان و زایمان

لیزر در بارداری و شیردهی؛ آری یا خیر؟

لیزر در دوران بارداری

در دوران بارداری بدن مادر شروع به تغییرات فیزیکی و احساسی زیادی می کند. از جمله تغییرات هورمونی می توان به رویش موی بیشتر در نواحی ناخواسته اشاره کرد که موجب ناراحتی فرد می شوند.

لیزر یک نور تک فوتون ثابت است که تنها روی فولیکول های مو اثر می گذارد و باعث کنده شدن و رفع موی زائد می شود.

تا به حال ثابت نشده که استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد خطری برای مادر یا جنین ایجاد کند.

عمق نفوذ اشعه لیزر چند میلی متر بیشتر نیست و تا به حال ثابت نشده که استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد خطری برای مادر یا جنین ایجاد کند و از این نظر خطر یونیزاسیون و به وجود آمدن رادیکال های آزاد در بدن وجود ندارد و حتی لیزر کردن موهای شکم در دوران بارداری هم خطری ندارد. معمولا برای احتیاط توصیه می شود که تا ختم بارداری برای لیزر کردن صبر کنند، چون اگر مشکلی برای جنین به وجود بیاید ممکن است این نقص را ناشی از لیزر بدانند.

لیزر در دوران شیردهی

در دوران شیردهی هم بعضی اوقات لیزر کردن توصیه نمی شود، چون این احتمال وجود دارد که لیزر روی هورمون های شیردهی اثر بگذارد.

با این حال از نظر علمی منعی برای لیزر کردن موهای زائد در بارداری و شیردهی وجود ندارد و ضرری متوجه جنین یا مادر نیست.

منبع: Medscape , Uptodate

سیده فاطمه سادات مدنی
سیده فاطمه سادات‌ مدنی ( Seyedeh Fatemeh Sadatmadani ) هستم؛ دانشجوی پزشکی. علاقمند به زیبایی های دنیای شگفت انگیز علم پزشکی، پژوهش و فعالیت های علمی. من بسیار خوشحال و مفتخر میشم که بتونم در راه آگاهی بخشی سلامت و تندرستی در کنار شما عزیزان باشم. سلامتِ همه ی آفاق در سلامتِ توست... ❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *