بارداری و تنظیم خانواده پیشنهاد سایت چمونه زنان و زایمان سلامت زنان مامایی

مراقبت های پیش از بارداری

ممکن است شما هنوز باردار نباشید ، اما اکنون می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا خود را تا حد ممکن سالم برای یک کودک در حال رشد انجام دهید. این را از پیش لیست خود برای انجام کارها در نظر بگیرید.

۱_با پزشک خود قرار ملاقات کنید.

درست است ، شما مقدار زیادی از او را بعد از تصور دیدن می بینید ، اما این ایده خوبی است که قبل از زمان بازدید ، حتی اگر قبلاً باردار شده اید ، از ویزیت نیز رزرو کنید. اگر مشکل بهداشتی دارید که می تواند احتمال ابتلا به بارداری شما را تحت تأثیر قرار دهد یا این امر می تواند بارداری را پرخطرتر کند ، مهم است که این افراد را تحت کنترل خود داشته باشید.

اگر بیماری هایی مانند فیبروز کیستیک یا بیماری سلول داسی در خانواده شما یا شریک زندگی شما اتفاق می افتد ، ممکن است شما هم بخواهید یک مشاور ژنتیکی را ببینید و یا آزمایش های غربالگری پیش تصور را انجام دهید.

۲_لثه های خود را بررسی کنید.

بین سلامت دهان و دندان و بارداری سالم ارتباط وجود دارد. بیماری لثه با زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد مرتبط است. بنابراین اکنون زمان آن رسیده است که یک دندانپزشک را برای مقابله با هر مشکلی روبرو کنید.

۳_ترک سیگار و نوشیدن.

شاید از قبل بدانید که تنباکو و الکل در دوران بارداری هرگز خوب نیست. آنها برای رشد کودک بد هستند و می توانند هنگام بزرگتر شدن برای او مشکلات سلامتی ایجاد کنند.

اما حتی اکنون ، سیگار کشیدن و نوشیدن می تواند بارداری را سخت تر کرده و شانس سقط جنین را بالا ببرد. با پزشک خود در مورد برنامه هایی صحبت کنید که می تواند به شما در ترک این عادت ها کمک کند.

۴_دوباره کافئین را قطع کنید.

نوشیدن بیش از دو فنجان قهوه یا پنج قوطی نوشابه در روز (حدود 250 میلی گرم کافئین) می تواند تصور شما را دشوارتر کرده و شانس ابتلا به اشتباه را افزایش دهد.

تغییر روی ناخوشایند اکنون یکی دیگر از مزایای آن است: در طی چند هفته اول بارداری مجبور نخواهید شد با هوس کافئین روبرو شوید.

۵_باهوش بخور

زمان بهتری برای برطرف کردن غذاهای آشغال و کالری های خالی آن وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که هر روز مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و پروتئین بدون چربی دریافت می کنید.
یک رژیم غذایی سالم قبل از تصور شما می تواند احتمال ابتلا به دیابت حاملگی را کمتر کند ، نوعی که بر زنان باردار تأثیر بگذارد.

۶_پوند اضافی بریزید.

وزن اضافی می تواند احتمال بروز مشکلاتی مانند دیابت حاملگی و فشار خون بالا در دوران بارداری را افزایش دهد – وضعیتی به نام پره اکلامپسی.

به طور کلی فکر کردن برای کاهش وزن در حین بارداری ایده خوبی نیست ، بنابراین اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، از همین حالا شروع کنید.

۷_واکسن ها را بگیرید.

برخی از بیماری ها در دوران بارداری می توانند بیش از این که شما را بدبخت کنند ، انجام دهند. آنها ممکن است به فرزند شما صدمه بزنند. در مورد واکسن های مورد نیاز در حال حاضر با پزشک خود صحبت کنید و بعدا به کدام یک نیاز دارید.

۸_به مدی هایی که می گیرید فکر کنید.

مهم است که پزشک خود را در مورد تمام داروهای مصرف شده مطلع کنید – نسخه ، بدون نسخه ، حتی ویتامین ها و گیاهان دارویی. برخی از آنها می توانند کودک شما را تحت تأثیر قرار دهند.

اکنون زمان شروع مصرف یک ویتامین یا مکمل اسید فولیک قبل از تولد است ، بنابراین می توانید خطر ابتلا به نقص هنگام تولد را کاهش دهید.

۹_در مورد غذاهای دریایی دلپذیر باشید.

احتمالاً شنیده اید که در هنگام بارداری از ماهی هایی که دارای جیوه زیاد هستند ، هوشمند است. اما می تواند یک سال طول بکشد تا بدن شما بتواند عنصر را از خون شما پاک کند.

ماهی دو بار در بشقاب شما دو بار در هفته خوب است ، اما انواع آن را که جیوه زیادی دارد ، مانند ماهی های شمشیر ، ماهی های کاشی ، ماهی خال مخالی شاه ماهی و کوسه ، منتقل کنید.

۱۰_به ورزشگاه ضربه بزنید.

ورزش نه تنها به شما در رسیدن به وزن سالم كمك خواهد كرد بلكه شما را به شكل زايمان و زايمان نيز خواهد رساند. هنگامی که انتظار دارید ، به دنبال کلاس های ویژه قبل از تولد باشید که برای مادران بی خطر باشد.

منبع:WebMD Medical ReferenceReviewed by Brunilda Nazario, MD on February 20, 2020

فاطمه تپه‌رشی
فاطمه تپه‌رشی هستم ،متولد ۱۳۷۶ شهر سنقر استان کرمانشاه. دانشجوی کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران،جز انجمن مامایی ایران هستم امیدوارم مطالب مفیدی در اختیارتون گذاشته باشم. بهتون کمک کنم و پاسخگو سوالاتون باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *