بارداری و تنظیم خانواده پیشنهاد سایت چمونه زنان و زایمان سلامت جنسی سلامت زنان سلامت کودکان مامایی

هفت باور نادرست بارداری

هنگامی که باردار هستید ، به احتمال زیاد شنیده های بسیاری از همسرهای قدیمی را می شنوید – برخی از آنها می تواند سرگرم کننده باشد. احتمالاً شما این یکی را شنیده اید: زیاد حمل کنید ، دختر است. کم حمل کنید ، یک پسر است. (مطمئنا احمقانه است ، اما مادران ما سونوگرافی ندارند.)

همه ی باورهای دوران بارداری سرگرم کننده نیستند. برخی از آنها نگرانی های غیر ضروری را فوری می کنند در حالی که برخی دیگر می توانند عوارض سلامتی واقعی را برای مادر یا نوزاد به وجود آورند.

۱_باور نادرست: پرش از آنفولانزا

برعکس نانسی چشیر ، استاد بالینی پزشکی مادر یا جنین در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل می گوید: “واکسیناسیون آنفولانزا بسیار مهم است.”

برخی از زنان باردار نگران هستند که واکسن ممکن است آنفولانزا را به آنها منتقل کند. برخی دیگر ابراز نگرانی می کنند که مواد نگهدارنده در واکسن ممکن است به نوزاد متولد نشده آنها آسیب برساند. چشیر می گوید ، اما تزریق آنفولانزا به زنان آنفولانزا نخواهد داد ، و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسن آنفولانزا به جنین ها آسیب می رساند وجود ندارد.

درعوض ، ضربات آنفولانزا می تواند نجات دهنده مادر و نوزاد باشد. بارداری سیستم ایمنی ، قلب و ریه های زن را تغییر می دهد و باعث می شود وی در برابر ابتلا به آنفولانزای شدید آسیب پذیرتر شود. چشیر می گوید: “زنانی که باردار هستند و به آنفولانزا مبتلا می شوند ، آن را خوب تحمل نمی کنند و خطر ابتلا به بیماری بسیار شدید دارند و خطر ابتلا به آنفولانزا بیشتر از جمعیت عمومی است.”

اما آنفولانزا را بگیرید (حاوی ویروس کشته شده) ، نه واکسن اسپری بینی (حاوی ویروس ضعیف شده ، زنده). اگر نگران مواد نگهدارنده نباشید ، به دنبال آنفولانزا بدون نیاز به بیماری بگردید.

۲_باورنادرست:شما برای دو نفر غذا می خورید

به خودتان کمک می کنید تا وعده های سالاد سیب زمینی یا بستنی را دو برابر کنید؟ نه خیلی سریع. بله ، شما برای دو نفر غذا می خورید – اما این بدان معنی نیست که دو وعده به اندازه بزرگسال لازم است.

براساس کنگره زنان و زایمان آمریکایی (ACOG) ، میانگین زن با وزن طبیعی قبل از بارداری قبل از بارداری فقط به 300 کالری اضافی در روز نیاز دارد تا رشد کودک خود را ارتقا بخشد. این تقریباً به مقدار کالری موجود در یک لیوان شیر بدون چربی و نیم ساندویچ است. یک زن با وزن طبیعی در طول بارداری باید 25 تا 35 پوند بدست آورد – اگر اضافه وزن بیشتری داشته باشد ، کمتر است.

چشیر می گوید ، کاهش وزن اضافی بارداری پس از تولد دشوار است. و با هر بارداری بعدی ، ممکن است یک زن سنگین تر شود.

چشیر می گوید ، زنانی که هنگام حمل تنها یک کودک بیش از 50 پوند وزن دارند ، خطر سزارین یا زایمان واژینال دشوار را دارند. او می گوید ، و نوزادانی که از بدو تولد “زیاد رشد” می کنند ، در بزرگسالی به احتمال زیاد چاق می شوند.

۳_باورنادرست: از رنگ مو خودداری کنید

نیازی به رنگ کردن ریشه های تیره نیست. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو ، مواد دائمی و شل کننده ها فقط در مقادیر کمی مضر نیستند که ازطریق پوست می شوند.

چشیر می گوید: “ما اعتقاد نداریم که خطر جنین ناشی از رنگ مو و موارد دیگر وجود دارد.” اما بوی قوی حاصل از محصولات درمانی باعث می شود برخی از زنان باردار احساس تهوع کنند. او می گوید ، بنابراین در یک فضای تهویه مناسب با فن از آنها استفاده کنید.

اگر واقعاً نگران هستید ، می توانید تا سه ماهه اول خود را پشت سر بگذارید ، تا زمانی که اولین سه ماهه خود را پشت سر نگذارید ، می توانید از درمان های مو جلوگیری کنید. همچنین می توانید از رنگ آمونیاک که دودهای قوی دارد جلوگیری کنید. چشیر می گوید: “مو در دوران بارداری تغییر زیادی می کند.” محصولاتی که قبل از بارداری خوب کار کرده اند ممکن است نتیجه مشابهی نداشته باشند.

۴_باورنادرست: کافئین نوعی نیست

آیا عاشق فنجان قهوه صبح خود هستید؟ بسیاری از زنان باردار این کار را انجام می دهند ، اما اغلب به آنها هشدار داده می شود که از کافئین خودداری کنند زیرا این ممکن است باعث سقط جنین ، زایمان زودرس یا وزن کم هنگام تولد شود.

اما مورد در مورد کافئین قوی نیست. چشیر می گوید: “به نظر نمی رسد که بین مصرف کافئین و تولد زودرس رابطه ای برقرار شود.” همچنین ، اگر یک زن باردار کمتر از 200 میلی گرم کافئین در روز بنوشاند – مقدار آن در حدود یک فنجان قهوه 12 اونس – هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد ، وی با افزایش خطر سقط جنین یا وزن کم هنگام تولد روبرو است. چشیر می گوید پس محتاط باشید. از جاوا خود لذت ببرید ، اما در حد مجاز در روز بمانید.

۵_باور نادرست: پرواز می تواند خطر عوارض را افزایش دهد

اسکنر بدنه فرودگاه ، دستگاه های اشعه ایکس در امنیت ، تابش از پرواز در ارتفاعات – به همه اینها فکر کنید و خیلی زود ، اقامتگاه به طرز وحشتناکی وسوسه انگیز به نظر می رسد.

چشیر می گوید ، اما در مورد مقادیر اندکی از پرتویی که زنان باردار ممکن است هنگام عبور از طریق یا از طریق یک دستگاه اشعه X فرودگاه یا پرواز در ارتفاعات مرتفع شوند ، نگران نباشید. وی گفت: “ما از زمان حضور در زمین در معرض اشعه قرار می گیریم و مطمئنا پرواز آن را کمی افزایش می دهد. اما نوع پرتویی که در معرض [هنگام مسافرت هوایی] هستید نفوذ زیادی به بدن نمی کند ، بنابراین بعید است که به هیچ وجه باعث قرار گرفتن در معرض جنین شود. “

اسکنر بدن خطرناک نیست. چشیر می گوید: “این میزان اشعه بسیار دقیقه ای است و ایجاد هر نوع اثر جنین بسیار بعید است.” تحقیقاتی که توسط FDA ، انستیتوی ملی استاندارد و فناوری ارزیابی شده و آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز از نظرات وی حمایت کرده اند. او می گوید ، “زیرا یک جایگزین کاملاً ایمن وجود دارد ،” من به خانمهای باردار توصیه می کنم که دچار حراج شوند. اگر نمی خواهند این کار را انجام دهند ، باید انها اطمینان داشته باشند که از طریق اسکنر بدن باید خوب انجام شود.

اگر قصد دارید در سه ماهه آخر سال پرواز خود را انجام دهید ، در مورد هرگونه محدودیتی با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید. چشیر می گوید: “بیشتر خطوط هوایی اگر به نظر می رسد ممکن است مسیر را طی کنید ، کمی مضطرب می شوند.”

برخی از زنان باردار ابتدا نباید بدون مجوز پزشکی پرواز کنند. چشیر می گوید: “زنانی که هنگام بارداری با مشکلات ریه یا قلبی همخوانی دارند ، ممکن است دریابند که 30 هزار پا پرواز نمی کنند.” “آنها قبل از مسافرت با هواپیما باید از پزشک خود بپرسند ، اما یک زن سالم و در غیر اینصورت طبیعی ، باید بتواند با خیال راحت پرواز کند.”

۶_باورنادرست: ماهی را از بشقاب خود دور نگه دارید

خوردن دو وعده ماهی در هفته می تواند برای مادر و نوزاد سالم باشد. ماهی آب سرد به طور خاص حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به رشد و بینایی مغز کودک شما کمک می کند.

چشیر می گوید شما باید سعی کنید از ماهی های بسیار زیاد جیوه مانند ماهی شمشیر ، کوسه ، ماهی کاشی و ماهی شاه ماهی جلوگیری کنید. ماهی قزل آلا ، میگو و کنسرو سبوس دار گزینه های بهتری هستند.

به گفته ACOG ، ماهی های خام را نیز از جمله سوشی یا ساشیمی پرش کنید. ماهی خام به احتمال زیاد از ماهی پخته شده حاوی انگل و باکتری است. با این حال ، خوب است که سوشی پخته شده بخورید.

۷_باورنادرست: به رابطه جنسی نه بگویید

شما هنوز هم می توانید رابطه جنسی داشته باشید. رابطه جنسی به جسمی کودک صدمه نمی زند ، که کاملاً توسط کیسه آمنیوتیک و عضلات قوی رحم محافظت می شود. یک پلاگین ضخیم مخاط همچنین گردن رحم را مهر می کند. اما هنوز هم باید مراقب عفونت های مقاربتی باشید – بارداری از این امر محافظت نمی کند. اگر به تبخال ، زگیل تناسلی ، کلامیدیا یا HIV مبتلا باشید ، این بیماری ممکن است به کودک شما نیز منتقل شود.

برخی از خانم ها تعجب می کنند که آیا ارگاسم می تواند باعث سقط جنین شود. اگر بارداری معمولی و کم خطر دارید ، خود را نگران نکنید: انقباضات ناشی از ارگاسم با نوع مرتبط با زایمان کاملاً متفاوت است.

با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که در واقع بارداری شما کم خطر است. اگر خطری از سقط جنین یا زایمان زودرس وجود داشته باشد یا خونریزی غیر قابل توضیح واژینال در دوران بارداری وجود داشته باشد ، ممکن است پزشک در مورد مقاربت توصیه کند.

منبع:WebMD FeatureReviewed by Jennifer Robinson, MD on August 12, 2016

فاطمه تپه‌رشی
فاطمه تپه‌رشی هستم ،متولد ۱۳۷۶ شهر سنقر استان کرمانشاه. دانشجوی کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران،جز انجمن مامایی ایران هستم امیدوارم مطالب مفیدی در اختیارتون گذاشته باشم. بهتون کمک کنم و پاسخگو سوالاتون باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *