پیشنهاد سایت چمونه تجهیزات پزشکی سیستم تنفسی و ریه‌ها عفونی

ورژن جدید ماسک N95 در راه است!

مخترع ماسک N95 بازنشستگی را کنار گذاشت!

مخترع ماسک‌های N95 که فناوری مسدود کردن ویروس را در طراحی ماسک‌ها ادغام کرد، حالا همزمان با پاندمی COVID-19 از بازنشستگی بیرون آمده تا راه‌هایی را برای به‌روز کردن این ماسک‌ها به منظور ضدعفونی و استفاده مجدد از آنها پیدا کند.

در سال ۱۹۹۲ دکتر پیتر تسای تایوانی‌الاصل دانشمند و مهندس مواد در دانشگاه ناکسویل در تنسی فیلترهایی را برای ماسک‌ها اختراع کرد تا جلوی ورود ذرات ویروس را به داخل ماسک بگیرد.

دکتر پیتر تسای؛ مبدع ماسک N95

با اینکه اختراع دکتر تسای تحولی چشمگیر در محافظت از کادر درمانی ایجاد کرد اما او با کمال تواضع می‌گوید که او تنها فیلتر ماسک را تقویت کرد و اختراع خاصی را انجام نداده است!

حالا با توجه به کمبود ماسک‌های N95 یکبار مصرف در بیمارستان‌های درگیر با کرونا، دکتر تسای به دنبال تغییر یا بهبود طراحی ماسک‌های N95 است تا ضمن حفظ ویژگی‌های فعلی، امکان ضدعفونی و استفاده مجدد از آنها فراهم كند.

منبع: LinkedIn

سیده فاطمه سادات مدنی
سیده فاطمه سادات‌ مدنی ( Seyedeh Fatemeh Sadatmadani ) هستم؛ دانشجوی پزشکی. علاقمند به زیبایی های دنیای شگفت انگیز علم پزشکی، پژوهش و فعالیت های علمی. من بسیار خوشحال و مفتخر میشم که بتونم در راه آگاهی بخشی سلامت و تندرستی در کنار شما عزیزان باشم. سلامتِ همه ی آفاق در سلامتِ توست... ❤

یک پاسخ به “ورژن جدید ماسک N95 در راه است!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *