بارداری و تنظیم خانواده پیشنهاد سایت چمونه زنان و زایمان سلامت جنسی سلامت زنان سلامت مردان مامایی

پرهیز از رابطه جنسی در۶مورد

۱_قبل از پاپ اسمیر

پاپ اسمیر با گذشت سالها بهبود یافته است ، اما فناوری پایه هنوز هم شامل تجزیه و تحلیل سلولهای منفرد در زیر میکروسکوپ است. مایع منی می تواند پاپ اسمیر را کمتر حساس کند ، بنابراین باید از رابطه جنسی در شب قبل از امتحان سالانه خودداری شود. راستش ، پزشک متخصص زنان احتمالاً ترجیح می دهد در هنگام امتحان با مایع منی روبرو نشوید ، بنابراین بهتر است قبل از هر معاینه لگن خودداری کنید – پاپ اسمیر یا نه (شاید بتوانم این مورد را به کتاب بعدی قوانین اخلاقی امیلی پست اضافه کنم).

۲_خونریزی و درد غیر قابل توضیح واژن

اکثر خانم ها با تخمک گذاری ، لکه بینی یا دوقلوهای درد را تجربه می کنند ، اما اگر درد مداوم یا خونریزی را تجربه می کنید ، باید از مقاربت خودداری کنید. درد در حین مقاربت یا خونریزی بعد از مقاربت می تواند نشانه ای از ناهنجاری های دهانه رحم باشد و باید به پزشک مراجعه کند.

۳_عوارض بارداری

“آیا هنوز هم رابطه جنسی خوب است؟” اغلب یکی از آخرین سؤالاتی است که من در اولین مراجعه بارداری از بیمار از شما سؤال می کنم ، معمولاً وقتی دستم را روی دستگیره درب می گذارم ، با زمزمه کمی شرم آور گفت. اگر بارداری شما بدون عارضه باشد ، می توانید از زمان برداشت تا زمان قطع شدن آب از رابطه جنسی خودداری کنید. اگر دچار درد و خونریزی غیر قابل توضیح هستید ، باید تا زمانی که پزشک خود را ندیدید ، فعالیت اتاق خواب را متوقف کنید. عوارض بارداری مانند جفت جنین و زایمان زودرس توسط رابطه جنسی تشدید می شود ، بنابراین در این مواقع باید از مقاربت نیز جلوگیری شود

۴_پس از زایمان

بعد از انجام هر دو عمل سزارین و زایمان واژینال باید از مقاربت خودداری کنید تا اینکه در بازدید شش هفته پس از زایمان تأمین کننده خود را دیدید و تأیید کردید که همه چیز به طور عادی بهبود یافته است. بیشتر خانمها بعد از زایمان واژن مقداری اشک ریختن را تجربه می کنند ، و حتی بیمارانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که از بخیه خودداری می کنند اغلب بر روی لب های خود دچار خراش می شوند که می تواند بسیار حساس باشد. انجام مقاربت قبل از واژینال کاملاً بهبود یافته می تواند باعث باز شدن زخم ها شده و خطر عفونت را افزایش دهد ، نه اینکه صدمه ای مانند هک ایجاد کند.

۵_وقتی عفونت دارید

اگر علائم عفونت لگنی یا واژن مانند ترشحات ناخوشایند ، خارش شدید واژن ، سوزش یا درد لگن را تجربه کرده اید ، تا زمانی که به پزشک مراجعه نکردید ، باید از رابطه جنسی خودداری کنید. رابطه جنسی با عفونت واژینال نه تنها دردناک است بلکه می تواند باعث عفونت در اندام های لگن شما شود و شدیدتر شود – و بدیهی است ، اگر این یک عفونت مسری باشد ، نمی خواهید شریک زندگی تان در معرض دید باشد

۶_بعد از جراحی

ممکن است این یک احساس عادی به نظر برسد ، اما در موارد متعددی که داشته ام ، بیماران بعد از هیسترکتومی ناشی از رابطه جنسی خیلی زود با عوارض عمده ای همراه بوده اند. پیشرفت های جراحی باعث شده است تا بیماران سریعتر بهبود یابند و خیلی سریعتر از گذشته به حالت عادی برگردند. با این حال ، گاهی اوقات حتی اگر کسی احساس خوبی داشته باشد ، خودی خود همچنان در حال بهبود است. با تمام جراحی ها باید جراح خود را بررسی کنید که چه زمان مناسب است که رابطه جنسی را از سر بگیرید.
برای یک زن متوسط ​​سالم ، موارد بسیار زیاد وجود ندارد که رابطه جنسی از نظر پزشکی توصیف نادرست باشد. اگر دچار درد ، خونریزی هستید ، یا اخیراً کودک یا جراحی کرده اید ، لطفاً خودداری کنید. اگر نگرانی های پزشکی دیگری دارید ، لطفاً از پزشک خود سوال کنید. در حالی که بحث در مورد رابطه جنسی ممکن است برای بعضی از بیماران ناراحت کننده باشد ، متخصص زنان ممکن است آن روز چندین بحث جنسی داشته باشد ، حتی ممکن است هنگام صرف صبحانه باشد.

منبع: WebMD Blog© 2018 WebMD, LLC. All rights reserved.

فاطمه تپه‌رشی
فاطمه تپه‌رشی هستم ،متولد ۱۳۷۶ شهر سنقر استان کرمانشاه. دانشجوی کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران،جز انجمن مامایی ایران هستم امیدوارم مطالب مفیدی در اختیارتون گذاشته باشم. بهتون کمک کنم و پاسخگو سوالاتون باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *