بارداری و تنظیم خانواده بهداشت پیشنهاد سایت چمونه زنان و زایمان سلامت زنان سلامت کودکان عفونی مامایی

کرونا ویروس و بارداری

وقتی باردار هستید ، ممکن است انواع سؤال و نگرانی داشته باشید. اما “اگر من coronavirus بگیرم؟” احتمالاً یکی از آنها نبود.

پزشکان و دانشمندان هنوز در حال یادگیری چگونگی ابتلا به ویروس بر همه ، از جمله مادران انتظار و نوزادان متولد نشده آنها هستند. آنچه که آنها می دانند – و نمی دانند – تاکنون وجود دارد.

آیا من باید علاوه بر مواردی که CDC و دولت و ایالتی و محلی برای همه توصیه می کنم اقدامات دیگری برای محافظت از خودم انجام دهم؟

تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه احتمال بارداری احتمال ابتلا به کرونا ویروس را بیشتر می کند وجود ندارد. با این حال ، این یک تهدید جدی برای همه است. برای جلوگیری از بیمار شدن باید تمام اقدامات توصیه شده را انجام دهید. این موارد شامل شستن اغلب دستها ، لمس نکردن با صورت ، 6 فوت ماندن از افراد دیگر و جلوگیری از گروه ها است. این شامل دوش نوزادان و بازدیدکنندگان بعد از رسیدن کودک است.

آیا در صورت آلوده شدن به کرونا ویروس ، بارداری باعث می شود که یک مورد شدید داشته باشم؟

با توجه به تعداد محدودی از موارد ، متخصصان تاکنون اعتقاد ندارند این ویروس به طور جدی روی زنان باردار تأثیر می گذارد. این با ویروس های دیگر مانند SARS متفاوت است ، که زنان باردار را به شدت تحت تأثیر قرار می دهند.

اگر من coronavirus داشته باشم ، چگونه می توانم خود و نوزادم را تا حد ممکن ایمن نگه دارم؟

هیچ درمانی برای COVID-19 وجود ندارد ، بیماری ناشی از کورونا ویروس جدید. اگر فکر می کنید علائمی دارید با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است آنها توصیه کنند که استامینوفن مصرف کنید تا تب خود را کم کنید ، استراحت کنید و مایعات زیادی بنوشید. احتمالاً نیازی به مراجعه به بیمارستان نخواهید داشت. علائم خود را بررسی کنید و در صورت بدتر شدن با پزشک خود تماس بگیرید. اگر در تنفس نیز مشکل دارید باید فوراً با پزشک تماس بگیرید.

اگر قبل از زایمان کرونا ویروس بگیرم ، آیا می تواند به کودک من آسیب برساند؟

تاکنون هیچ مدرکی در دست نیست که نشان می دهد که خود کروناویروس می تواند منجر به نقایص هنگام تولد ، سقط جنین یا مشکلات دیگر شود. اما تب در دوران بارداری اولیه ، از COVID-19 یا هر علت دیگری ، می تواند خطر نقص هنگام تولد را افزایش دهد. و بیماریهای شدید ریه در اواخر دوران بارداری می تواند احتمال بیشتری را برای زایمان زودرس نوزاد فراهم کند. برخی از نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کروناویروس زودرس متولد می شوند. اما مشخص نیست که ویروس مقصر است یا خیر.

اگر من coronavirus دارم ، آیا می توانم آن را در دوران بارداری یا زایمان به کودک خود منتقل کنم؟

طبق چند گزارش ، برخی از نوزادان تست COVID-19 را مثبت ارزیابی کرده اند. اما این بدان معنا نیست که آنها آن را از مادرانشان در رحم برداشتند. متداول ترین روش برای دریافت COVID-19 از طریق قطرات تنفسی است که فرد بیمار سرفه یا عطسه می کند. با دانستن این موضوع ، متخصصان معتقدند که احتمال بیشتری وجود دارد که نوزادان آلوده پس از تولد از مادر یا مراقب خود ، آن را از طریق قطرات جمع کنند.

اگر من coronavirus داشته باشم ، آیا زایمان من همچنان طبق برنامه ریزی انجام می شود؟

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه زنان مبتلا به COVID-19 نباید واژینال انجام دهند وجود ندارد. اما ممکن است تحویل ممکن متفاوت از آنچه انتظار داشتید باشد.

یک گروه از متخصصان می گویند اگر مادر مبتلا به COVID-19 باشد ، ترک 24 after از پوشش مومی سفید پوست روی موهای نوزاد – 24 ساعت پس از تولد مفید خواهد بود. این پوشش حاوی مواد ضد میکروبی است که به طور بالقوه می تواند در برابر عفونت محافظت کند.

کالج زنان و زایمان و زنان ، توصیه می کند نوزادان متولد شده برای مادران مبتلا به کروناویروس از نظر علائم جدا شده و تحت نظر بگیرند.

چه بیماری کورونا ویروسی داشته باشید و چه نداشته باشید ، همه گیری های مداوم به این معنی است که بسیاری از بیمارستان ها تعداد بازدید کنندگان را به یک یا هیچ یک محدود نمی کنند. در خانه ، قبل و بعد از رسیدن کودک ، شما باید به برنامه فاصله اجتماعی خود پایبند باشید و تا حد امکان از بازدید کنندگان اجتناب کنید.

آیا در طول زایمان از من مراقبت و توجه لازم را خواهم کرد؟


شما باید انتظار داشته باشید که در طول زایمان مراقبت های معمول را انجام دهید. بعید نیست که بیمارستان ها پزشکان متخصص زایمان را از وظایف عادی خود در کار و زایمان دور کنند تا بتوانند در جای دیگری مراقبت کنند. اگر سؤالی دارید ، از تیم زنان و زایمان خود بپرسید.

اگر من coronavirus دارم ، آیا می توانم کودک خود را شیر دهم؟

محققان شیر مادر را در مورد معدود زنانی که مبتلا به کرونا ویروس هستند آزمایش کرده اند. نمونه ها ویروس نداشتند. این بدان معنی نیست که شما نمی توانید ویروس را از طریق سرفه یا عطسه در هنگام شیردهی منتقل کنید. امن ترین گزینه ممکن است پمپ کردن و داشتن شخصی باشد که به کودک شما آلوده نباشد. اگر واقعاً می خواهید کودک خود را تغذیه کنید ، قبل از شیردهی دستان خود را بشویید و در نظر بگیرید که ماسک صورت بپوشید. این نکات احتیاطی را هنگام شیر دادن به کودک خود انجام دهید.

منبع:WebMD Medical ReferenceReviewed by Michael W. Smith, MD on March 23, 2020

فاطمه تپه‌رشی
فاطمه تپه‌رشی هستم ،متولد ۱۳۷۶ شهر سنقر استان کرمانشاه. دانشجوی کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران،جز انجمن مامایی ایران هستم امیدوارم مطالب مفیدی در اختیارتون گذاشته باشم. بهتون کمک کنم و پاسخگو سوالاتون باشم.

8 پاسخ به “کرونا ویروس و بارداری”

  1. خیلی ممنون از سایت چمونه و تیم سازنده.خیلی عالیه که هر سوالی داشته باشیم چواب میدید.

    تشکر از شما و سایتتون خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *