پیشنهاد سایت چمونه عفونی مقالات پزشکی

ابطال مقاله لنست مبنی بر تاثیر داروی هیدروکسی کلروکین در افزایش مرگ مبتلایان کووید 19

سولفات هیدروکسی کلروکین یک داروی ضد مالاریا 4-آمینوکینولین می باشد که عملکردهای مشابهی با کلروکین دارد. علاوه بر مالاریا، می تواند در درمان روماتوئیدآرتریت و SLE و درمان حساسیت پوست به نور بکار برود. در اپیدمی های سارس سال های قبل در مطالعاتی دیده شد که این دارو می تواند موثر باشد و باتوجه به هم خانواده بودن ویروس های سارس و کرونا، بدنبال پاندمی کرونا بعضی از محققین بدنبال بررسی تاثیر این دارو در کرونا هم برآمدند.

ژورنال علمی معتبر لنست، مقاله ای که عنوان کرده بود که استفاده از هیدروکسی کلروکین یا کلروکین موارد آریتمی قلب و مرگ را در مبتلایان کووید ۱۹ افزایش می دهد به درخواست نویسندگان مقاله رترکت و باطل کرد.

نویسندگان مقاله ضمن ارائه این درخواست به دلیل مشکلاتی که در داده های این مقاله بوده، عذرخواهی کرده اند. ظاهرا در این تحقیق میزان مرگ و‌ میر در بیمارانی که هیدروکسی کلروکین دریافت کرده‌ بودند بیشتر گزارش شده بوده است.

سازمان بهداشت جهانی چندی پیش با استناد به نتایج این مقاله کارآزمایی بالینی داروی هیدروکسی کلروکین در بیماران کوئید 19 را متوقف کرده بود که به تازگی این تعلیق را پایان داد.

در حالی که رقابت شدیدی برای انتشار مقاله در زمینه کوئید 19 و رد یا تایید اثرات داروهای پیشنهادی بین محققان و مجلات علمی سراسر دنیا در گرفته دور از انتظار نیست که با بررسی های دقیقتر شاهد رترکت گسترده این مقالات حتی از نشریات بسیار معتبر علمی باشیم.

منبع: ژورنال لنست

سیده فاطمه سادات مدنی
سیده فاطمه سادات‌ مدنی ( Seyedeh Fatemeh Sadatmadani ) هستم؛ دانشجوی پزشکی. علاقمند به زیبایی های دنیای شگفت انگیز علم پزشکی، پژوهش و فعالیت های علمی. من بسیار خوشحال و مفتخر میشم که بتونم در راه آگاهی بخشی سلامت و تندرستی در کنار شما عزیزان باشم. سلامتِ همه ی آفاق در سلامتِ توست... ❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *