بارداری و تنظیم خانواده پیشنهاد سایت چمونه زنان و زایمان سلامت زنان سلامت کودکان مامایی

اثرات الکل برجنین

هنگام نوشیدن ، الکل از بند ناف و جفت به کودک شما منتقل می شود. مثل این است که کودک شما هم مشروب می خورد. این می تواند کودک شما را از رشد روشی که باید بازمی دارد. الکل می تواند روی مغز و سایر اندام ها تأثیر بگذارد. همچنین می تواند مشکلات جدی دیگری را ایجاد کند ، از جمله:

سقط جنین: شما می توانید کودک خود را در ماه های اولیه بارداری از دست دهید.
زایمان: می توانید کودک خود را در نیمه دوم بارداری در رحم از دست دهید.
زایمان زودرس: نوشیدن باعث می شود کودک شما خیلی زود برسد. نوزادان نارس می توانند بسیاری از مشکلات سلامتی داشته باشند. این موارد اغلب شامل مشکلات تنفسی و سایر موارد مرتبط با ریه های نابالغ است.
نقائص هنگام تولد: برخی از نوزادان با مشکلات قلبی یا کلیوی به دنیا می آیند. دیگران ممکن است در دیدن یا شنیدن یا سایر مشکلات بهداشتی دچار مشکل شوند.

اختلالات طیف الکل جنین (FASD): این می تواند بر نحوه نگاه ، تفکر و یادگیری کودک شما تأثیر بگذارد. ناتوانی ذهنی و رشدی معمولاً یک عمر طول می کشد. نوشیدن مشروبات الکلی – هنگامی که شما در طی چند ساعت 4 یا بیشتر نوشیدنی دارید – شانس کودک شما برای داشتن این شرایط را افزایش می دهد.

نوزادان و کودکان مبتلا به FASD ممکن است:

۱_کوچکتر ، کوتاهتر و وزن کمتری نسبت به حالت عادی داشته باشید
۲_به جای شیار معمولی بین بینی و لب بالا پوست صاف داشته باشید
۳_حافظه و ناتوانی در یادگیری ضعیف دارند
۴_بیش فعالی باشید و در جلب توجه مشکل داشته باشید
۵_در برقراری ارتباط یا همراهی با دیگران مشکل دارید
۶_انتخاب های ضعیف کنید

آنچه شما می توانید انجام دهید

۱_ نوشیدن را متوقف کنید: اگر باردار هستید یا به فکر باردار شدن هستید ، فوراً نوشیدن را ترک کنید. شما همچنین ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید اگر رابطه جنسی دارید و در زمان کنترل بارداری نیستید ، فقط در صورت باردار شدن. برخی از خانم ها در دوران بارداری خود مشروبات الکلی دارند و نوزادان سالم را به دنیا می آورند. اما تنها راهی که می توانید کودک خود را از مشکلات ناشی از الکل در امان نگه دارید این است که به طور کلی از آن دور شوید.

۲_از پیش برنامه ریزی:اگر استراتژیک باشید و از خانواده و دوستان خود کمک بگیرید ، متوقف کردن نوشیدن بسیار ساده تر خواهد بود.

به افراد بگویید که شما باردار هستید و الکل ندارید. آنها ممکن است نوشیدنی ها را خودشان پرش کنند. حتی اگر آنها این کار را نکنند ، اگر بدانند می توانند مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.
در صورت امکان گزینه غیر الکلی را انتخاب کنید. اگر دوست دارید در کافه ها معاشرت کنید ، نقطه دیگری را انتخاب کنید. اگر معمولاً یک کوکتل سفارش می دهید ، یک میوه را انتخاب کنید و یک چتر را در آن بچسبانید.
الکل را از خانه خود خارج کنید.

۳_کمک بخواهید: اگر نمی توانید نوشیدن خود به خود را متوقف کنید ، به پزشک خود بگویید. همچنین می توانید با یک گروه حمایتی مانند Alkololics Anonymous یا یک مرکز درمانی محلی با الکل تماس بگیرید. وب سایت شورای ملی الکل و وابستگی به مواد مخدر اطلاعات مفیدی در مورد درمان و بهبود دارد.

منبع:WebMD Medical ReferenceReviewed by Nivin Todd, MD on December 04, 2019


فاطمه تپه‌رشی
فاطمه تپه‌رشی هستم ،متولد ۱۳۷۶ شهر سنقر استان کرمانشاه. دانشجوی کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران،جز انجمن مامایی ایران هستم امیدوارم مطالب مفیدی در اختیارتون گذاشته باشم. بهتون کمک کنم و پاسخگو سوالاتون باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *