بارداری و تنظیم خانواده پیشنهاد سایت چمونه سلامت جنسی سلامت زنان سلامت مردان مامایی

نحوه ارتباط جنسی در طول درمان ناباروری

بیشتر زوج ها می دانند که درمان ناباروری از نظر جسمی و عاطفی بر آنها تأثیر خواهد گذاشت – اما بسیاری از آنها از تأثیر آن بر صمیمیت جنسی خود آمادگی ندارند. تمرکز بیش از حد روی باروری می تواند به طور قابل توجهی میل و برانگیختگی را در خانمها مختل کند و باعث اختلال عملکرد جنسی در مردان شود. عوامل استرس زا زیر توضیح می دهند که چرا:

خودانگیختگی از بین رفته است: در طول درمان ناباروری ، میل دیگر دلیل اصلی عشق ورزی نیست. درعوض ، ساعت ، دماسنج ، داروها ، سونوگرافی و آزمایشات حاکی از بهترین زمان برای برقراری رابطه جنسی است. زوج های نابارور برای به حداکثر رساندن باروری هنگام تخمک گذاری ، تعداد اسپرم ها را افزایش می دهند و این کار را در موقعیت هایی انجام می دهند که اسپرم را به تخمک بهتر تسهیل می کند. اگرچه این میزان برنامه ریزی ممکن است برای افزایش احتمال تصور لازم باشد ، اما عوارض لازم را به دنبال دارد: چهل و پنج درصد زوج هایی که با درمان ناباروری دست و پنجه نرم می کنند ، گزارش می دهند که رابطه جنسی “بطور ساعتی” استرس زا است. رابطه جنسی در صورت تقاضا می تواند باعث ایجاد اختلال در نعوظ و انزال زودرس در مردان شود. زنان غالباً بخاطر درست کردن زمان ، تمایل خود را از دست می دهند و بدون ایجاد انگیزه رابطه جنسی دارند.

پزشکی جنسی: زوج ها از تهاجم صمیمی بدن ، اندام تناسلی و حتی جزئیات زندگی جنسی خود رنج می برند. اندامهای جنسی آنها برای عملکرد مورد آزمایش و ارزیابی قرار می گیرند ، اغلب با رویه هایی که صدمه می زند یا حتی با تحقیر هم مرز هستند. داروهای هورمونی که تخمک گذاری را افزایش می دهد ، اسیدیته مهبل را تغییر می دهد ، یا لایه رحمی را می سازد ، اغلب نوسانات خلقی ایجاد می کنند که میل کمتری دارند. در برخی از مراحل این فرآیند پزشکی ، بدن شروع به مشاهده مکانیکی می کند ، عملکردی است یا خیر ، و مقاربت جنسی فقط درصورتی که محصولی حاصل از آن باشد – حاملگی – خوب است. روند کمک به یک زن و شوهر برای ایجاد یک کودک ، از قضا ، می تواند انسان را از بین ببرد.

تغییر در تعاریف جنسی از خود: تحقیقات نشان می دهد که زنان در درمان ناباروری ، اگر در یک ماه تخمک گذاری کنند اما در ماه ها بدون ترشح تخمک زنانه تر باشند ، خود را زنانه تر می دانند. اگر نتوانند فرزندی با مقاربت جنسی برقرار كنند ، صرف نظر از اینكه به دلیل شمارش اسپرم وی باشد یا خیر ، مردان می توانند نسبت به خود احساس اعتماد به نفس كمتری داشته باشند. غالباً وقتی حاملگی بدون مقاربت انجام می شود اما از طریق مداخلات مانند لقاح داخل رحمی یا لقاح آزمایشگاهی و لانه گزینی ، زوج ها معمولاً می توانند خود را از نظر رابطه جنسی شکست بخورند.

نحوه بازیابی صمیمیت جنسی در طول و بعد از درمان ناباروری:

بحران را تصدیق کنید: ناباروری معمولاً در یک ازدواج یا مشارکت جوان اتفاق می افتد و اغلب اولین و غیر منتظره آزمون قدرت مهارت های مقابله مشترک آنها است. رابطه جنسی و ارتباط عاطفی ذاتاً تفکیک ناپذیر هستند. این زوج مجبورند بپذیرند که مسیر بارداری آنها پیچیده تر و مکانیکی تر از آن چیزی است که ممکن است امیدوار باشند ، به یکدیگر اجازه می دهند تا در مورد آن صحبت کنند و ابراز ناامیدی خود را بدون اطمینان خاطر کاذب از طرف دیگر ، تا بتوانند در ارتباط باشند.

از اتحادیه خود در برابر نفوذ بیشتر محافظت کنید: ممکن است زوجین نیاز به محافظت از یکدیگر در برابر اظهار نظرهای توهین آمیز یا قضاوت در مورد خانواده های خود داشته باشند. به همین ترتیب ، افراد دارای معنا و مفهوم غالباً اظهارات بسیار ساده ای دارند ، مانند: “به محض اینکه تلاش خود را متوقف کنید ، احتمالاً باردار خواهید شد.” در انتخاب سیستم پشتیبانی خود ، در مورد اینکه چه کسی برنامه های شما را فاش کند ، انتخابی باشید. تحمل یک ماه بعد از ماه بدون حاملگی به اندازه کافی دشوار است ، چه رسد به اینکه اگر بخواهید به مخاطبی گزارش دهید که از نتیجه زندگی جنسی شما نیز سؤال دارد ، گزارش دهید.

رابطه جنسی صمیمی درست کنید: اگر می توانید ، تخت خواب خود را به عنوان مکانی برای حامله شدن ، رزرو کنید و عشق را برای تفریح ​​روی نیمکت ، روی فرش جلوی شومینه یا اتاق هتل رزرو کنید. سعي كنيد يك بار تجربه لذت بخش را در هر ماه داشته باشيد تا زماني كه صحبت كنيد ، لمس كنيد ، مجدداً برقرار كنيد و از عشق و تمايل خود به يكديگر اطمينان حاصل كنيد بدون فشار يك نتيجه.

احساسات خود را به اشتراک بگذارید: سعی نکنید برای شریک زندگی خود قوی باشید. در مورد نگرانی های سر خود باز باشید و در مورد ترس های شریک زندگی خود سؤال کنید. زوج هایی که با یک شریک شکایت یا انتقاد در یک چرخه ارتباط قرار می گیرند و دیگری مدافع یا عقب نشینی می کنند ، در معرض خطر قرار دارند که هم جنس و هم رابطه خود را از بین ببرند.

منبع:WebMD Blog

© 2019 WebMD, LLC. All rights reserved.

فاطمه تپه‌رشی
فاطمه تپه‌رشی هستم ،متولد ۱۳۷۶ شهر سنقر استان کرمانشاه. دانشجوی کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران،جز انجمن مامایی ایران هستم امیدوارم مطالب مفیدی در اختیارتون گذاشته باشم. بهتون کمک کنم و پاسخگو سوالاتون باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *