بارداری و تنظیم خانواده پیشنهاد سایت چمونه زنان و زایمان سلامت زنان مامایی

آزمایشات سه ماهه سوم در دوران بارداری

این آزمایشات در سه ماهه سوم بارداری رایج است:

غربالگری استرپتوکوک گروه B: سواب های واژینال و رکتوم در هفته 35 تا 37 بارداری انجام می شود تا باکتری های گروه B را تشخیص دهند. اگرچه ، گروه B می تواند در 30٪ از کل زنان سالم حضور داشته باشد ، این دلیل اصلی عفونت های تهدید کننده زندگی در نوزادان است و همچنین می تواند باعث ناتوانی ذهنی ، اختلال در بینایی و کاهش شنوایی شود. زنانی که تستشان مثبت می شود ، در طول زایمان با آنتی بیوتیک درمان می شوند تا کودک از ابتلا به عفونت محافظت شود. به عنوان یک گزینه جایگزین ، پزشک یا ماما ممکن است در صورت بروز برخی از عوامل خطر خاص ، آزمایش نشوند ، بلکه شما را تحت آزمایش قرار دهند.

نظارت الکترونیکی قلب جنین: نظارت الکترونیکی قلب جنین در دوران بارداری ، زایمان برای نظارت بر ضربان قلب جنین انجام می شود. ضربان قلب جنین می تواند نشان دهد که جنین به خوبی عمل می کند یا دچار مشکل است و می تواند هر زمان بعد از 20 هفته انجام شود.

تست غیر استرس: هفتگی در بسیاری از حاملگیهای پرخطر انجام می شود ، مانند مواردی که خانم ها بیش از یک جنین را حمل می کنند ، یا مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا هستند ، این آزمایش شامل استفاده از مانیتور جنین است که در شکم مادر بسته شده است تا اندازه گیری نوزاد را انجام دهد. ضربان قلب هنگام حرکت همچنین برای نظارت بر نوزادان دیررس استفاده می شود.

تست استرس انقباض: همچنین در حاملگی های پرخطر انجام می شود ، مانیتور جنین ضربان قلب کودک را در پاسخ به انقباضات تحریک شده توسط اکسی توسین (پیتوسین) یا تحریک نوک پستان اندازه می گیرد. پزشکان از این اندازه گیری ها برای پیش بینی چگونگی برخورد کودک با استرس زایمان استفاده می کنند.

پروفایل بیوفیزیکی: فقط با سونوگرافی یا با ترکیبی از تست استرس و سونوگرافی قابل انجام است.

منبع:WebMD Medical ReferenceReviewed by Traci C. Johnson, MD on September 09, 2018

فاطمه تپه‌رشی
فاطمه تپه‌رشی هستم ،متولد ۱۳۷۶ شهر سنقر استان کرمانشاه. دانشجوی کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران،جز انجمن مامایی ایران هستم امیدوارم مطالب مفیدی در اختیارتون گذاشته باشم. بهتون کمک کنم و پاسخگو سوالاتون باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *