پیشنهاد سایت چمونه روانشناسی فردی و عمومی

غلبه بر استرس ناشی از کرونا

۱)اکثر واکنش هایی که افراد در زمان حوادث و بحران های غیرمنتظره از خود نشان می دهند طبیعی است،به خاطر همین به خودتان یا دیگران برچسب ضعیف و ترسو نزنید.


۲)از موقعیت هایی که استرس شما را زیاد می کند دوری کنید؛برای مثال کمتر اخبار را چک کنید چون چک کردن زیاد استرس را بیشتر می کند.


۳)بپذیرید که همه چیز در کنترل شما نیست و سعی کنید برنامه و زندگی عادی خودرا حفظ کنید و روی چیزهایی که کنترل دارید تمرکز کنید،نه روی چیزهایی که کنترل ندارید.


۴)کمتر وقت خود را در فضای مجازی بگذرانید و کارهایی که برایتان آرامش بخش است را بیشتر انجام دهید مثلا موسیقی گوش کنید،کتاب بخوانید،فیلمی که دوست دارید را ببینید و…


۵)در حضور کودکان درمورد اخبار بد صحبت نکنید.


۶)در کل آنچه که به ما کمک می کند با استرس ها و حوادث سخت کنار بیاییم 《تاب آوری》گفته می شود.به این معنی نیست که تحت تاثیر مشکلات قرار نمی گیریم و ناراحت نمی شویم،بلکه تعیین می کند چطور با مشکلات کنار بیاییم،از آن ها گذر کنیم و سلامت روانمان را حفظ کنیم.

فائزه درچه‌زاده
فائزه درچه‌زاده، دانشجوی رشته ی روانشناسی هستم. درد من ارام جان دیگران است... از این رو در تلاشم خود را دوست داشته باشم و کمک کنم دیگران نیز خود را دوست داشته باشند....🌸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *